فراگیری آموزش مهارتی توسط ۱۳ هزار گیلانی

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۱۴۷ نفر دوره آموزش‌های مهارتی دیده‌اند، گفت: این آموزش‌ها در قالب دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان در استان ارایه شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، عباس جمادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت‌های آموزش و مهارتی در اداره کل فنی‌حرفه‌ای استان گیلان اظهار کرد: آموزش‌ها در سه بخش دولتی «مرکز ثابت و سیار شهری»، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های بخش خصوصی به جامعه هدف فنی و حرفه‌ای استان گیلان ارایه شده است.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی یاد شده توسط مراکز دولتی و بخش خصوصی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان برای افراد فاقد مهارت و جویای کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال در بخش ثابت شهری یک میلیون و ۲۷ هزار و ۴۶۳ نفر ساعت در قالب پنج هزار و ۶۲۰ نفر دوره آموزش‌های مهارتی را دریافت کردند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه در بخش کارگاه سیار شهری نیز ۱۲۷ هزار و ۵۳۷ نفر ساعت در قالب ۷۶۳ نفر دوره آموزش‌های لازم مهارتی را فرا گرفتند، تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در راستای توانمندسازی افراد فاقد مهارت جویای کار توانست با همکاری بخش خصوصی به دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ۸۳۰ نفر دوره در قالب ۱۳۶ هزار و ۲۱۲ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی ارایه دهد.

وی با اشاره به فعالیت فنی حرفه‌ای به جامعه هدف زندانیان بیان کرد: برای زندانیان یک هزار و ۱۷۰ نفر دوره در قالب ۲۰۶ هزار ۷۱۵ نفر ساعت، برای دانش آموزان ۷۵۵ نفر دوره در قالب ۱۳۰ هزار و ۶۶۴ نفر ساعت، ساکنان مناطق روستایی هزار و سه نفر دوره در قالب ۱۲۲ هزار و ۶۰۱ نفر ساعت، دوره‌های مهارتی برگزار شد.

جمادی با بیان اینکه معتادان بهبود یافته ۴۸۰ نفر دوره در قالب ۵۲ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت و سربازان وظیفه دو هزار و ۸۸۲ نفر دوره در قالب ۴۶۹ هزار و ۱۹۷ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی ارایه شد، افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان دامنه وسیعی از مخاطبان را تحت آموزش‌های مهارتی قرار می‌دهد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با اشاره به دامنه وسیع مخاطبان فنی‌وحرفه‌ای تصریح کرد: ۱۸ جامعه هدف شامل آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانشجویان، دانش آموزان، زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار، زندانیان، سربازان وظیفه، معتادان بهبود یافته و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی ساکنان مناطق روستایی دامنه فعالیت اداره فنی و حرفه‌ای می‌باشد.

ویبا بیان اینکه ۲۳ مرکز دولتی و بیش از ۷۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در گیلان فعال هستند، گفت: رسالت مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارتقای سطح مهارتی نیروی کار است.

فراگیری آموزش مهارتی توسط ۱۳ هزار گیلانی

  • تاریخ درج : ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۰ آبان ساعت ۰۸:۲۱
  • تعداد بازدید: 384